Nu m-am considerat niciodată un rocker, intotdeauna mi se părea o formulă cam pompoasă pentru cineva care la 17-18 ani încă asculta doar Mariah Carey şi Backstreets Boys.

Apoi pe la 18 ani, nu ştiu ce citeam prin casă şi lăsasem televizorul pe MTV sau VH1, telecomanda o pierdusem pe undeva prin casă, când la un moment dat a început la tv o melodie care îmi plăcea. Nu mă uitam la tv să văd cine cântă. Cred că dacă m-ar fi intrebat cineva atunci despre melodia de la tv aş fi spus ca este a lui Backstreet Boys.

Oricum într-un sfârşit m-am uitat, nu prea îi cunoşteam. De fapt nu cred că îi cunoşteam mai deloc. La sfârşit a scris Guns N Roses – Knocking on Heaven Door.

Mi-am amintit imediat că în şcoala generală aveam un coleg de bancă, un prieten bun aş vrea să-l consider mereu, care scria mereu pe bănci numele Guns N Roses. Ce făceam eu atunci? Făceam glume pe seama lui. Aveam o poantă stupidă despre modul cum ascultă rockerii muzică: „Dau drumul la muzică, se pun în colţ şi se dau cu capul de pereţi pe ritmul de rock!”. Chiar îmi plăcea gluma!

În fine, de atunci nu prea am mai ascultat Mariah Carey, apoi am dat şi peste Nirvana şi gustul pentru muzică s-a format.

Peste vreo 5-6 ani, unui prieten i-a venit ideea sa plece pe afara. Mie mi s-a părut că asta e alegerea uşoară, că mai provocator e să încerci să reuşeşti aici.

Cum ar spune prietenul plecat prin alte zări, am gândit ca un ţăran.

Însă în timp ce el vorbea despre plecarea în străinătate, am spus în glumă că nu mă voi gândi să plec pe afară decât când Kurt Cobain (Nirvana) sau Guns N Roses vor veni în concert în România. Am zis că Kurt Cobain e deja mort, iar Guns erau destrămaţi pe atunci. Deci erau zero şanse ca vreouna din formaţii să ajungă în concert în România.

Dar uite că Axl Roses şi a sa formaţie au ajuns în România…

Imi mai amintesc că acum câteva luni i-am spus prietenului că mă gândesc să plec şi eu pe undeva pe afară.

Răspunsul lui a fost „Te-ai săturat ţărane?”.

Din păcate o să mai pierd câteva luni, mai am o mică aroganţă de pus la punct.

Cât despre concertul lui Guns N Roses, mulţi s-au plâns că Axl şi-a pierdut vocea şi concertul a fost naşpa. E adevărat sonorizarea a fost oribilă, vocea lui Axl nu mai e cea din tinereţe, dar chiar şi aşa rămâne o voce.

Aici este o melodie de pe ultimul album al lui Axl, chiar dacă uneori vocea sună spart îmi place la nebunie, ca sa folosesc o formula de adolescent.

Guns N Roses – This I Like

