06-07victor_jalo_EVZAparatul-minune Torser este prezentat de falşii inventatori ca un dispozitiv care îi apără pe clienţi de radiaţii, de atacuri energetice şi îi vindecă de orice boală. Medicii şi fizicienii îl desfiinţează. Până acum, 8.000 de români au fost păcăliţi şi au achiziţionat acest dispozitiv. Vedete ca Oreste, Andra, Nelu Ploieşteanu, Irinel Columbeanu, actorul Steven Seagal, generali ai Armatei Române şi chiar decedaţi îi îmbie pe naivi în reclame false, publicate în tabloide, să achiziţioneze cu 240 de euro un aşa-numit aparat Torser, care te face sănătos tun.

Lansată în noiembrie anul trecut, este una dintre cele mai mari escrocherii. Conform prezentărilor, dispozitivul înglobeazî tehnologie de top din domeniul militar pentru a oferi vindecarea rapidă de orice boală – diabet, cancer, osteoporoză, impotenţă, astm etc, dar şi protecţie împotriva radiaţilor de orice fel. “Tot ce trebuie să facă un client pentru a beneficia de proprietăţile discului este să-i ţină în zona durerilor sau măcar la doi metri de el”, explică Victor Jalo, pretinsul administrator al firmei Neotek, importatorul acestor produse.

Cumpărat cu 7 dolari din Rusia

De fapt, totul este o escrocherie. Discul Torser, cu un diametru de 8 cm, este plin doar cu nisip. “Nu are niciun efect demonstrat ştiinţific.Este adus din Rusia, unde costă între 5 şi 28 de euro – în funcţie de câte iei”, ne explic[ Cristian Culiţă, unul dintre cei care au colaborat cu Neotek.

Torser

Personajul care a pus la punct ingineria este pretinsul biofizician Victor Jalo. Născut În Republica Moldova, acesta este un Ţepar care a mai pus la punct în trecut afaceri de tip piramidal cu parfumuri şi cu domenii online. Acum a născut o nouă escrocherie cu Torser-ul, un aparat care ar folosi principiile torsiunii (în fizică, spun specialiştii, nici nu există această teorie) prin care un corp este încărcat cu energie.

maxresdefault

Şi escrocheria a mers, pentru că basarabeanul dă Torserele cu 240 de euro/bucata. “Am vândut cam 8.000 de bucăţi din noiembrie şi până acumâ”, se laudă Jalo la o întâlnire pe Calea Dorobanţilor cu un reporter care s-a dat reprezentantul unui firme interesate să cumpere 1.000 de dispozitive.
În momentul când i-am spus lui Jalo că aparatul este o prostie care nu funcţionează, dar oamenii sunt naivi şi îl cumpără, acesta nu a obiectat. Ba chiar ne-a zis cu zâmbetul pe buze: “Am avut doar 11 produse returnate şi asta pentru că oamenii nu au mai avut bani să plătească”.

Victor Jalo a şi înstrăinat firma Neotek  în acte, pentru a nu avea răspundere în faţa legii. Mai mult, pe site-ul societăţii nu este trecută adresa sediului, iar comenzile se fac doar telefonic sau pe e-mail.

“Torserele sunt avizate de Poliţie”

În timpul întâlnirii, acesta a susţinut că este sprijinit de Poliţie şi Protecţia Consumatorului care au avizat produsul. ”Tocmai am avut controale de la comisarii de la Protecţia Consumatorului şi nu am avut nicio problem”, se laudă acesta. În realitate, afacerile lui Victor Jalo sunt anchetate de poliţilti după ce Culiţă a făcut plângere penală pentru înşelăciune. În plus, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) nu a avizat aparatul Torser. “Noi nu am verificat şi nu am avizat aceste produse. În urma sesizării o să facem un control”, spune Monica Pretorian, purtător de cuvânt la ANPC.

NELU PLOIEÅŞTEANU. Artistul a declarat că habar nu are că face reclamă la Torser şi nu şi-a dat acordul. “Eu nici nu am auzit de acest produs, nu ştiu cum se numeşte, cine îl vinde şi ce face. Nu mi s-a cerut acordul. Nu am auzit şi nu cunosc produsul”, a spus clar Nelu PloieŞteanu.

CONSTANTIN TEODORESCU Colonelul în rezervă a declarat, mândru: “Eu am insistat ca produsul să fie adus”. Întrebat dacă e legal să facă reclamă îmbrăcat în uniforma Armatei, acesta ne-a închis telefonul. Constantin Teodorescu este unul dintre agenţii de vânzari ai lui Jalo, numărul lui de telefon apărând în reclame.

GHEORGHE BECHEŞ. Amiralul a decedat în luna martie a anului 2013. Cu toate acestea, Gheorghe Becheş apare pe site-ul http://www.neotek. com, în reclamele pentru Torser. De fapt, majoritatea vedetelor care recomandă dispozitivul habar nu aveau că sunt folosite pentru a promova această escrocherie.

”Este o porcărie”

Pentru ca naivii să fie mai uşor fraieriţi, s-a apelat şi la o promovare cu ajutorul mărturiilor unor persoane bolnave, prezentate ca vindecate de Torser. “Am avut gonartroză avansată la genunchi, abia dacă mai puteam merge, iar scările nu le puteam urca. Într-o zi am decis să cumpăr aparatul şi l-am pus în zonele dureroase. Treptat, am început să merg. Apoi m-am operat şi de fiere şi am trecut peste durerile operaţiei cu ajutorul Torserului”, susţine într-un testimonial D. Virginia, 79 de ani, din Timişoara. Victor Jalo susţine că nu-i amegeşte doar pe credulii din România. “Noi suntem responsabili în state ca Moldova, Italia, Bulgaria, Ucraina, Rusia”, se mai laudă acesta.

Experţii în fizică sunt siguri că aparatul este o ţeapă, care nu aduce beneficii corpului uman. “Este realizat din telur, din nisip magnetizat, din ce am citit ]n prezentarea de pe site. Un astfel de produs este o porc[rie dac[ este v\ndut ca unul care ajut[ oamenii. Ba chiar poate fi radioactiv. Aparatul nu este bun de nimic”, ne-a explicat Mircea Zanfir, profesor de fizică. Şi medicii desfiinţeazĂ discul lui Jalo. “Eu nu am auzit de acest aparat sau de unul asemănător. Nu există instrumente care să vindece de la sine fără medicină. Cel mult poate oferi o stare de bine pe ideea efectului Placebo, dar altceva nu. Oamenii trebuie să se înveţe să nu mai cumpere niciodată astfel de produse miraculoase”, ne-a precizat şi Cristian Gavrea, medic internist.

Minciuna aurului şi generatorul din disc

Din pliantele Neotek reiese că în componenţa Torserului ar intra aur, cupru şi telur. Ar mai conţine un microgenerator magnetic cu polarizare sferică elaborat in Japonia, un generator “torsionic” dezvoltat în Ucraina şi un “rezonator matriceal quasi-fractalic” de ultimă generaţie, fără analogii în practica mondială, dezvoltat în Rusia. Cristian Culiţă a deschis mai multe Torsere. “În prima variantă, în disc era doar nisip, iar în a doua variantă s-a mai adăugat şi un magnet mic. Nu este nimic altceva. Sunt multe site-uri care prezintă falsuri”, ne explică acesta. El mai susţine chiar că acest aparat este inventat de foşti oameni ai KGB-ului. Scopul său iniţial era sĂ fie un scut împotriva radiaţiilor emanate de aparatele de telecomunicaţii, dar testele au relevat că nu are niciun efect.

Colonelul Teodorescu, agentul de vânzări al „aparatului-minune” Torser:

„Vând şi rahat dacă iau un ban”

Colonelul în rezervă Constantin Teodorescu, unul dintre agenţii de vânzări ai falsului „aparat-minune” Torser, declara într-o discuţie, din primăvara lui 2013, cu apropiaţii că nu-l interesează dacă dispozitivul este bun sau este o escrocherie, atât timp cât lui îi iese un ban. Înregistrarea acestei conversaţii a fost primită după ce s-a dezvăluit că discul vindecător care ar trebui să aibă tehnologie militară este plin doar cu nisip. „Eu i-am zis foarte clar lui Victor Jalo (n.r. – personajul care vinde aceste aparate): «Cu tine am un contract semnat. Tu îmi dai nişte bani pe chestia asta, eu îţi fac exact treaba asta, restul nu mă interesează»”, susţinea colonelul al cărui număr personal de mobil apare printre cele şase la care cumpărătorii poate face comenzi.

„Dacă iese un ban, nu mă interesează”

Întrebat în timpul înregistrării dacă îl interesează sau nu că Victor Jalo face „toate ilegalităţile astea”, răspunsul „gradatului” din Armata Română e unul lipsit de scrupule: „La ora actuală, atâtea ilegalităţi se fac încât, scuză-mă, dacă mă pune unul să vând şi rahat, şi se vinde bine şi iau un ban nu mă interesează”. Promovează produsul pe site-ul www. neotek.ro, adresa web unde se poate comanda un Torser, îmbrăcat în uniforma militară. „Eu am sprijinit acest produs, dar nu am făcut reclamă îmbrăcat în uniformă militară”, a negat acesta. Când i-am amintit de fotografia postată pe site, acesta ne-a declarat că este „o greşeală şi nu e reclamă”.
24_constantin_teodorescu
Colonelul spune că este rudă îndepărtată cu Oreste Teodorescu, vedeta TV care apare în toate reclamele la Torser. „Nu suntem rude apropiate. Suntem amândoi din Buzău şi în arborele nostru genealogic sunt unele legături comune”, a declarat colonelul. Am încercat să iau legătura şi cu Oreste Teodorescu, dar acesta nu a putut fi contactat.

Onoarea colonelului, vândută pe 2.000 de lei

Tot în timpul discuţiei înregistrate, colonelul este întrebat şi dacă nu se teme de Jalo. „Îmi pare rău tăticu, el nu ştie ce ştiu eu. Domnule, eu dacă vreau să-i fac rău lui Jalo, dau două telefoane şi, salut, şi iau şi licenţa şi tot. Nu pot să fac chestia asta, pentru că iau şi eu un ban… adică un 2.000 -2.500 de lei pe lună nu-i de colea”, se laudă Teodorescu.

Jalo, afaceri paranormale din anul 2007

Alţi reprezentanţi ai Armatei Române care au promovat produsele Torser sunt generalul în rezervă Emil Străinu şi amiralul Gheorghe Becheş. Dacă primul a declarat că nu şi-a dat acordul să apară în reclame pentru falsul aparat vindecător, cel de-al doilea, deşi apare în materiale foto de promovare, este decedat de patru luni. Victor Jalo, cel care a pus la punct negoţul cu Torsere, a fost mereu preocupat să ofere soluţii „minune” românilor. În anul 2007, cu ajutorul GDV-Camera măsura radiaţiile din corpul clienţilor, iar în anul următor începea să vândă prima generaţie de Torsere care erau pline doar cu nisip. Acum, oferă varianta upgrade, în care a mai introdus şi un magnet alături de nisip.

Negustorul de „aparate-minune” se laudă cu protecţie de la Radu Mazăre

Pentru ca escrocheria cu „discurile vindecătoare” Torser să nu fie controlată sau reclamată de vreun păcălit, iniţiatorul dubioasei afaceri pretinde că este ocrotit de persoane importante.

04_ucrainean3_EVZ

Victor Jalo, basarabeanul care controlează comerţul cu aparatul botezat Torser, se laudă în faţa prietenilor şi a duşmanilor că afacerea sa este protejată de Radu Mazăre, primarul Constanţei.

„Mazăre este omul nostru”

Într-o discuţie din februarie, Jalo explica într-un cerc de cunoştinţe că a ajuns în anturajul PSD prin intermediul soţiei sale, Ludmila, care este membră de partid. „Automat că Mazăre este implicat. El este amicul nostru. Pe Litoral … acolo sunt toţi prietenii noştri. Acolo e nucleul”, susţinea acesta.

Afaceristul mai spunea că protectorii săi „urmăresc să nu apară schema ilegală pe undeva. Nu îţi spun că cineva o să-ţi facă ceva”, îl ameninţă moldoveanul pe un partener de discuţie. Jalo se laudă că face parte din grupul lui Mazăre de la Hotelul Flora, deţinut chiar de amicul primarului de ConstanÅ£a, Gabriel Sorin Strutinsky. În schimb, liderul PSD a declarat că nu-l ştie pe Victor Jalo. „Habar n-am despre cine este vorba”, a fost reacţia lui Mazăre într-un SMS.

Atunci când i-am relatat lui Victor Jalo că am o înregistrare cu el în care spune că este protejat de Radu Mazăre, acesta s-a precipitat şi a ţinut să nege totul, chiar şi că a participat la şedinţele PSD. „Nu este adevărat. Oamenii mai exagerează când vorbesc la telefon”, a replicat el.

În aceeaşi înregistrare, omul cu Torserul spune că este apropiat în afaceri şi de Luigi Dincă, preşedintele Asociaţiei Internaţionale a Poliţiştilor (IPA). „îl cunosc pe Victor Jalo din vedere. Nu mi-a cerut niciodată să-l ajut cu ceva. Şi nu aveţi dreptul să mă sunaţi pe numărul meu de telefon”, a fost prima reacţie a poliţistului. I-am spus că numărul său e chiar pe site-ul IPA. „E public doar pentru cei cu intenţii bune”, a replicat Dincă. În schimb, Victor Jalo ne-a declarat iniţial, până să-i vorbim de înregistrare, că nu-l cunoaşte pe Dincă.

